By przejrzeć najczęściej zadawane pytania rozejrzyj się po naszym FAQ. Jeśli szukasz konkretnego tematu wciśnij Ctrl+F na klawiaturze i wpisz wyszukiwaną frazę, to powinno szybko pomóc Ci odnaleźć odpowiedzi.

Odpowiedzi:

Czym się różnią linki sponsorowane od pozycjonowania?
Różnic jest wiele, przede wszystkim, pozycjonowanie zajmuje dużo więcej czasu, dzięki linkom sponsorowanym możesz znaleźć się na pierwszej stronie Google już pierwszego dnia działania kampanii reklamowej. Pozycjonowanie również pozwala Ci na podniesienie pozycji mniejszej liczby słów kluczowych (wyszukiwanych przez użytkowników Internetu fraz) niż w przypadku Google AdWords.

Czy można określić koszt za kliknięcie danego wyrażenia?
Z grubsza tak. Koszt kliknięcia jest zależny od konkurencyjności danego wyrażenia, a także od treści reklamy oraz historii kampanii reklamowej. Koszt kliknięcia jest możliwy do oszacowania przed rozpoczęciem kampanii natomiast w trakcie działania kampanii koszt kliknięcia jest możliwy do określenia na podstawie danych działającej kampanii. Pracując z nami możesz  być pewien, że nasi specjaliści napiszą tekst kampanii i dobiorą słowa kluczowe w sposób umożliwiający jak najniższe koszty kliknięcia.

Co wyznacza budżet kampanii?
To Ty decydujesz, jaki jest budżet Twojej kampanii reklamowej. Zdarza się tak, że budżet kampanii jest zbyt niski w stosunku do potencjału kampanii. W takim wypadku reklamy wyświetlają się rotacyjnie, dzięki czemu budżet dzienny nie zostanie wydany na samym początku dnia. Oczywiście istnieje możliwość zwiększenia dziennego budżetu do sugerowanego przez nas poziomu pozwalającego na emisję Twoich reklam bez ograniczeń.

Na ile fraz kluczowych moja strona będzie pojawiać się w wyszukiwarce?
To wszystko zależy od potrzeb kampanii. Zapraszamy do naszego cennika AdWords, w który określona jest górna granica liczby słów kluczowych przy określonym poziomie budżetu. Możesz mieć pewność, że nasi specjaliści przygotują optymalną kampanię reklamową dla Twoich potrzeb.

Czy istnieje zabezpieczenie przed nieuczciwymi kliknięciami?
Google zaprojektowało specjalny algorytm wychwytujący nieuczciwe kliknięcia z jednego komputera. Jeśli stwierdzi, że z jednego IP kliknięto zbyt wiele razy, koszty poniesione na te kliknięcia zostają zwrócone. Pozwala to na zabezpieczenie się przed nieuczciwą konkurencją próbującą wyklinać Twój budżet na kampanię.

Czy będę miał dostęp do informacji o kampanii?
Działanie kampanii reklamowej podsumowujemy na comiesięcznych spotkaniach, na których osoba zajmująca się kampanią opisze skuteczność kampanii reklamowej. Dostaniesz też raport z działania kampanii reklamowej zawierający statystyki wyrażeń kluczowych oraz reklam.


Czy mogę kontrolować kliknięcia w mojej kampanii?
Do tego celu służy dzienny budżet kampanii. Dzięki niemu masz całkowitą kontrolę nas wydatkami na reklamę. Jeśli Twoja kampania będzie miała większy potencjał, niż środki wydawane przez Ciebie, wyślemy Ci informację o tym. To Ty podejmiesz decyzję, czy chcesz zwiększyć wydatki na nią.

Czy mogę emitować reklamę w danych godzinach?
Tak. W ustawionych przez naszych specjalistów kampaniach możesz zastrzec sobie godziny wyświetlania reklam.

Czy w czasie trwania mogę wprowadzać zmiany w kampanii?
Tak. W naszej pracy jesteśmy elastyczni i wszelkie działania podejmujemy na podstawie ustaleń z klientem. Zmiany możemy wprowadzić natychmiast po zaakceptowaniu ich przez Ciebie.

Czy w jednej kampanii mogę promować kilka domen?
Tak. Możesz promować dowolną liczbę domen.

Czy płacę za wyświetlenie mojej reklamy?
Nie. Reklamy Google AdWords opłacane są w systemie płać za kliknięcia, co oznacza, że płacisz za kampanię reklamową według liczby kliknięć, a nie wyświetleń. W efekcie płacisz tylko za osiągnięcie celu, jakim jest ściągnięcie użytkownika na Twoją stronę, a nie tylko pokazanie reklamy w sieci.

Jak będą przygotowywane linki reklamowe?
Na podstawie zawartości strony internetowej i w porozumieniu z Tobą przygotujemy naszą propozycję treści reklam. Po zatwierdzeniu ich przez Ciebie zaczynamy prowadzić kampanię reklamową. Wszystkie stworzone przez nas treści reklam są zgodne z zasadami Google i ukierunkowane są na osiągnięcie wysokiej skuteczności kampanii.

Czy mogę zmieniać treść reklamy podczas działania kampanii reklamowej?
Taka możliwość jest dostępna w każdej chwili. Nasi specjaliści podejmą się tej czynności po otrzymaniu informacji od Ciebie. Możesz zmienić zarówno tekst reklamowy, jak i słowa kluczowe, na które pokazują się Twoje reklamy.

Co wchodzi w zakres obsługi kampanii?
Po naszej stronie są wszelkie czynności w systemie Google AdWords zapewniających skuteczność kampanii i jej prawidłowe prowadzenie. Są to monitorowanie działania kampanii reklamowej, comiesięczne raporty, bieżąca praca nad kampanią reklamową mająca na celu podniesienie jej rentowności, zmiana treści linków sponsorowanych, czy też wyrażeń kluczowych.

Co wchodzi w skład opłaty aktywacyjnej?
W tę cenę wliczone są: jednorazowa opłata do Google za włączenie kampanii reklamowej, założenie indywidualnego konta w systemie Google Adwords, stworzenie pierwszej kampanii reklamowej, stworzenie propozycji słów kluczowych i treści reklam, nakierowanie geograficzne, językowe, ustalenie harmonogramu wyświetleń oraz zatwierdzenie treści linków sponsorowanych przez naszych specjalistów, wszystko zgodnie z zasadami Google AdWords.

Czy jest możliwe ograniczenie zasięgu geograficznego działania kampanii?
Tak. Zasięg terytorialny kampanii może być przeróżny. Możemy emitować reklamy tylko w Wielkopolsce, albo samym Wrocławiu, równie dobrze możemy emitować je w promieniu 15 kilometrów od centrum, Warszawy. Pozwala to na precyzyjne określenie grupy docelowej i odpowiednie sprofilowanie działania reklamy. Pozwala to zmniejszyć liczbę nietrafionych kliknięć, a więc i ograniczyć wydatki kampanii.

Czy można wyświetlać linki na każde wybrane słowo kluczowe?
Dzięki wykorzystaniu profesjonalnych narzędzi firmy Google, nasi specjaliści mogą do każdego słowa kluczowego stworzyć osobną treść reklamy. Umożliwia to ścisłe dopasowanie treści reklamy, do słowa kluczowego i zawartości strony, do której reklama będzie kierowana.

Co obejmuje pobierana przez was prowizja?
Nasza prowizja obejmuje profesjonalne przygotowanie, wdrożenie i optymalizację kampanii reklamowej. Wiąże się to ze zgodnym z zasadami Google przygotowaniem linków sponsorowanych, słów kluczowych dostosowaniem ich do zawartości strony oraz wszelkie zmiany tych elementów w trakcie trwania kampanii. Dodatkowo monitorowanie działania kampanii w trakcie jej trwania, comiesięczne raporty oraz spotkanie w ramach ich omówienia raportów.  Nasi specjaliści wciąż poszerzają Swoją wiedzę w dziedzinach związanych z działalnością kampanii reklamowych i możesz mieć pewność, że ich rozwój pozytywnie przełoży się na działanie Twojej kampanii.

Czy linki sponsorowane można kierować na inne kraje?
Tak. Kampanie reklamowe AdWords można kierować na ponad 150 krajów na świecie, w ramach każdego z tych krajów możemy stworzyć reklamy kierowane na różne języki. Tak więc jeśli chcesz stworzyć kampanię reklamową w Polsce, ale kierowaną na język angielski, zgłoś się do nas, na pewno pomożemy.

Dlaczego warto zlecić prowadzenie kampanii właśnie wam?
Prowadzenie kampanii reklamowej Google AdWords na pierwszy rzut oka może wydawać się proste. Jednakże stworzenie, wdrożenie i optymalizacja kampanii zgodnie z regułami standardami Google oraz detalami technicznymi to dużo cięższa sprawa. Wiele osób myśli, że wystarczy stworzyć kampanię i jakoś to będzie. Zwykle owocuje to przepłacaniem za kliknięcia, niską skutecznością reklam oraz mizernym skutkiem w sprzedaży. Jeśli więc chcesz przez Internet rozwijać Swój biznes postaw na specjalistów i czerp z tego korzyści. Jeśli chcesz kampanię zrobić sam, lub poprosić o to swojego pracownika zastanów się nad kosztami twojego czasu i pieniędzy. Nawet, jeśli uda Ci się stworzyć kampanię, na której nie stracisz, by ją rozwinąć będziesz potrzebował specjalisty. Czy nie lepiej, żeby Twoja kampania była rozwinięta od początku?

Ile będę mieć kliknięć w moje linki sponsorowane?
Liczba kliknięć zależy od konkurencji na wpisane słowo kluczowe. Zależy ona od: trafności napisanej reklamy, pozycji reklamy w kolumnie, popularności słowa kluczowego, maksymalnej kwoty za kliknięcie oraz jakości i liczby reklam konkurencji.

Czy linki sponsorowane wyświetlają się tylko i wyłącznie na wybrane wyrażenia?
To jest zależne od dopasowania wyrażenia do wpisywanych w Google haseł. Jeśli dopasowanie jest przybliżone to reklama będzie wyświetlać się przy każdym zapytaniu dotyczącym wpisanej frazy. Przy dopasowaniu ścisłym reklamy będą wyświetlać się tylko, gdy użytkownik wpisze dokładnie tę samą frazę do wyszukiwarki. Dopasowanie do wyrażenia wyświetli reklamę, jeśli do wyszukiwarki zostanie wpisany ciąg znaków określony w reklamowanym słowie kluczowym. Dopasowanie wykluczające uniemożliwia wyświetlenie reklamy przy wpisaniu danego słowa kluczowego.

Czy linki sponsorowane są chętnie klikane przez użytkowników internetu?
Specyfika linków sponsorowanych polega na tym, że są nieinwazyjną reklamą i nie narzucają się odbiorcom komunikatu. Wynika z tego fakt, że ludzie lepiej traktują linki sponsorowane niż reklamy graficzne. Trudność, jaką sprawia zamieszczenie Swojej strony internetowej na pierwszej stronie wyszukiwania Google każe myśleć o Linkach sponsorowanych, jako niepowtarzalnej okazji na promocję.

Jakie są korzyści z większych wydatków na kampanię reklamową?
Przed wszystkim im wyższy jest budżet, tym większa liczba osób, które wejdą na Twoją stronę, a więc i większa możliwość zarobku na Twojej witrynie. Poza rzeczami tak oczywistymi, jak dziesiątki, setki, a nawet tysiące potencjalnych transakcji i nowych klientów jest jeden argument. Procentowy udział naszej prowizji w kosztach całej kampanii maleje wraz ze wzrostem wydatków na nią.

Jakie są koszty reklamy internetowej w porównaniu z kosztami reklamy TV czy radiowej?
Koszty realizacji kampanii linków sponsorowanych mają całkowicie odmienną strukturę od klasycznych mediów. Przede wszystkim w przypadku linków sponsorowanych nie płacisz za sam fakt wyświetlenia reklamy, tylko za kliknięcie, czyli konkretny, mierzalny efekt. W przypadku reklam emitowanych w innych mediach płacisz za samo wyświetlenie, bez względu na efekt, jaki to przyniesie. Jeśli do tego faktu dodasz też wręcz gargantuiczne koszty emisji w porównaniu do linków sponsorowanych dojdziesz do wniosku, że nieporównywalne są ani koszty reklamy, ani ich rozliczenie. Cena kliknięcia wacha się między kilkudziesięcioma groszami, a kilkoma złotymi za EFEKT w postaci wejścia na stronę w odróżnieniu od tysięcy, czy nawet setek tysięcy złotych w przypadku mediów tradycyjnych.

Gdzie mogą prowadzić linki sponsorowane?
Reklamy Google AdWords mogą być kierowane na dowolną podstroję witryny internetowej. Odpowiednio zbudowana reklama internetowa pozwala na stworzenie idealnego dopasowania wyszukiwanej frazy, treści reklamy i zawartości strony docelowej. Nasi specjaliści zajmą się budową profesjonalnej zgodną ze standardami etyki i zgodności z zasadami Google.